17 vasario 2013

Let's workout!

Besportuojant namuose į galvą atėjo mintis pasidalinti su jumis sporto dalykais, tai kas mane motyvuoja, tai pagal ką aš sportuoju ir panašiai. Tikriausiai jau daug kartų būsit matę/girdėję ką dabar pasidalinsiu, bet na galbūt dažniau skaitant lengviau viskas prisimins. Taigi, pradėsiu nuo motyvacijos. Dažniausiai mane motyvuoja įvairios nuotraukos ar video. Ypatingai prieš ir po nuotraukos. Tuomet pagalvoji, kad jei jie sugebėjo pasikeisti, sugebėsiu ir aš. 
Taipogi, patariu sekti nuotraukomis ir savo pokyčius. Taip geriausiai pastebėsite, kokių rezultatų pasiekėte. Kažada buvau pasidalinusi savo pokyčiais, dabar taipogi esu nusifotografavus šiek tiek geriau, labiau matysis rezultatai. Ir noriu pridurti, kad kai pamatai rezultatus dar labiau norisi sportuoti. Pati kai numečiau 10 kilogramų dar labiau užsispyriau sportuoti. Tas jausmas, kai nusiperki nebe 42-44 dydžio džinsus, o 38, tas jausmas, kai išgirsti iš aplinkinių, kaip sukūdau, tas jausmas, kai apsirengi prigludusį drabužį, ar bet kokį kitą rūbą, kurio seniau negalėjai užsidėti, tas jausmas - pats pats nuostabiausias! 
Treniruočių metu patariu klausytis muzikos. Pirma, su ja greičiau prabėga laikas. Ypač ant bėgimo takelio. Man geriausia muzika treniruotėms yra dupstepas arba klubinė muzika. Štai šioks toks mano muzikos treniruočių metų list'as:
 




Kalbant apie treniruotes, jei sporto klubas jums siulo pasidaryti asmenine treniruočių programą, būtinai tą padarykite. Tai daug geriau, nei kažkokia bendra programa. Ir būtinai darykite cardio! Kitaip, treniruotės nebus tokios veiksmingos. Na, o jei nenorite kažkur sportuoti, galite laisvai užsiimti sportavimu ir namuose. Pagrinde, tereikia įsigyti tik aeoribikos kilimėlį, kuris tikrai nekainuoja didelius pinigus. Saviškį įsigyjau už berods 30 ar 40 litų. O pratimų yra šimtai iš kurių galite rinktis. Tiesiog tereikia žinoti kokias vietas norite pasidailinti. Aš pati namuose darau pilvo, sedmėnų ir šlaunų pratimus, kuriuos susiradau youtube'je. Kaip ir minėjau, tiesiog suveskite į paieškos laukelį tai kokių pratimų norėsite ir pasirinkimo galimybių bus tikrai išties daug. Jei kam įdomu, štai kokias treniruotes darau aš:

Pereikime prie maisto. Iš tikro, visuomet galvojau, kad galima lengvai susitvarkyti figūra tik sportuojant, tačiau labai klydau. Reikia gerai prižiūrėti ir tai, ką valgai. Bet tikrai nereikia laikytis kažkokių sudėtingų dietų. Pasidalinsiu skaitytom taisyklėm, kuriomis reiktų laikytis:
  1. Nebadaukite; organizmui reikia įvairiausių maisto produktų, jeigu jūs nepavalgysite ir jausite ištisinį alkį, jūsų organizmas pradės kaupti atsargas po kiekvieno maisto, taip ir užsiaugins lašinukas.
  2. Nevalgykite pora valadų iki miego; turbūt dauguma girdėjot, kad reikia nevalgyti po šešių, ši taisyklė veikia, jeigu miegoti einate aštuntą valandą. Organizmas pilnai suvirškina maistą per tokį laiką, tad galite valgyti net ir pirmą valandą nakties, jei nemiegate iki trijų valandų.
  3. Valgykite dažnai, bet ne daug; optimaliausias valgymas kiekvieną dieną yra, jei tiksliai pamenu, 5 ar 6 kartus. Tačiau negalima prisikimšti, kad paskui sunku būna eiti. 
  4. Valgykite tiek, kiek vėliau galėsite išsportuoti; kažkuri blogger'ė yra rašiusi apie tai ir kai apgalvojau tai, supratau, kad tai iš ties labai gera taisyklė. Tiesiog tuomet, galime save palepinti kiek kaloringesniu maistu, jei esam įsitikine, kad vėliau tokį pat kiekį išsportuosime ar dar kaip kitaip išnaudosime. Jei diena nusimato itin aktyvi, nebijokime daugiau pavalgyti, tačiau, jei nusimato vakaras namuose ant sofos, geriau jau pavalgyti mažiau.
  5. Gerkite daug skysčių; svarbiausia yra gerti vandenį, po du litrus į dieną, ypatingai vanduo reikalingas sportuojant, nes tuomet yra išprakaituojamas didelis kiekis organizmo skyčio ir jį būtina atstatyti. Dažnai reikia gerti ir žalią arbatą, kuri, tikiu visi žinote, yra begalo naudinga. Gerkite žalią arbatą rytais ir po treniruotės. 
 Dar yra labai svarbu pradėti ir nebijoti. Kai sporto salėje pamatau naujus veidus, pastebiu ir tai, kad jiems gan sunkoka. Man iš pradžių taip pat buvo sunku. Negerai darydavau pratimus, kartais net iš vis nesuprasdavau ką ant kokio treniruoklio reikia daryti ir kokia jų nauda, tačiau mėnesis po mėnesio aš tobulėjau ir jau galėjau padėti kitiems. Pradžia visuomet būna sunki. Tačiau reikia nepasiduoti. Negalima sakyti, kad pradėsiu rytoj, kitą pirmadienį ar nuo kito mėnesio. Jeigu jau atėjo noras, reikia iš karto veikti. Dar svarbu sportuojant yra užsibrėžti tikslo. Pirmiausia, mano tikslas buvo numesti svorio ir išeiti iš 70 kilogramų ribos. Pavyko. Dabar mano tikslas yra gerai atrodyti vasarą. Tolimesnis ir kiek sudetingesnis tikslas yra turėti presą, kuris niekaip nenugali lašinukų. Kai turi užsibrėžto tikslo, labiau norisi sportuoti ir dirbti. Na, o pabaigai norėčiau dar šiokiom tokiom asmeninėm mintim pasidalinti. Šiandien pagalvojau, kad mane dar labiau motyvuotų sportuoti. Pirmiausia, tai būtų vasara. Tuomet galėčiau važinėtis dviračiu, begioti, plaukioti. Kai geri orai už lango, man visuomet smagiau sportuoti. Taipogi, dar labiau norėtųsi eiti į sporto salę, jeigu įsigyčiau sportbačius, apie kuriuos jau ilgą laiką svajojų. Manau, kad prie jų po truputėlį artėju, mamą baigiu įtikinti, kad man verkiant reikia naujų sportbačių. Dar šaunu būtų įsigyti ir kokį sportinį kostiumėlį, vienodą tiek viršų tiek apačią. Beto, neseniai pamačiau nuotrauką vienos sporto salės ir tiesiog pamaniau, kad jeigu kažkas panašaus būtų Šiauliuose, neišeičiau iš tos sporto salės. Norėtųsi kažko moteriško, šviesių spalvų, jaukios atmosferos. Žinau, kad yra sporto klubas tik moterims, bet jis neprilygsta mano idealizuotai vietai. 
Man buvo begalo smagu rašyti šį įrašą, tikiuosi rasite kas jums būtų naudinga. Ir dar pabaigai norėčiau pasakyti, pamilkite sportavimą, pamilkite tą jausmą sportuojant ir po sporto. Iš pradžių raumenų skausmai gali nervinti, bet vėliau supranti, kad dėka jų, tu tikrai žinai, kad sportuoji ir dirbi. Sportas man pasidarė tarsi narkotikas, neapseinu jokios dienos be sporto. Jei negaliu nuvykti į sporto salę, tai namuose turiu padaryti bent keletą pratimų. Tai, kad pamilau sportą, palengvino visą mano darbą. Man patinka sportuoti, man patinka jausti raumenų skausmą. Tikiuosi, jei jūs irgi sportuojate, jaučiate vien tik malonumą, o jei dar to nedarote - patariu pradėti, tai vienas geriausių ir naudingiausių malonumų gyvenime.

11 komentarų:

  1. klausimas : kas tas cardio ir kaip ji daryt???

    AtsakytiPanaikinti
  2. Šaunuolė tu, Kornelija.:) gaila, kad pačiai sunku prisiversti sportuoti, ir mano užsidegimas trunka tik keletą dienu :l

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū! Siulau tau nesustoti ir vis bandyti sportuot. Jei turi kokią draugę/draugą, kuri(s) jau sportuoja, prisidėk prie jo/jos. Kai tai darai su kompanija kažkaip lengviau yra pradėt:)

      Panaikinti
  3. tie sportbatukai kokie nerealūs :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Taip! Labai kažko panašaus noriu:) Šimta kart maloniau manau būtų sportuot su jais:)

      Panaikinti
  4. Nu bet tu ir saunuole! Ne tik sporto salej sportuoji,bet dar ir namie. Sekmes didziausios tau!:))))*

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tiesiog labai noriu pasiekti užsibrėžto tikslo ir žinau,jog kuo daugiau dirbsiu, tuo arčiau jo būsiu, ačiūū!:)

      Panaikinti
  5. aaaa Kornelija! Toks inspiruojantis žmogus esi! Jau seniai pastebėjau tą tavo meilę sportui, bet taip džiaugiuos kad šitaip išsamiai viską aprašei. Džiaugiuos už tave ir tikiuosi, kad pačiai pavyks pasiekti ko nors panašaus.
    PS. kaip tik prieš komentarą atsinešiau didelę stiklinę vandens. Pradedu dabar ir neleisiu sau sustoti.

    AtsakytiPanaikinti
  6. Koks šaunus, įkvepiantis įrašas!!
    Lėksiu pirkti kilimėlio.

    AtsakytiPanaikinti
  7. Labai faini pratimai,ačiū tau Kornelija :)

    AtsakytiPanaikinti